سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/5/19
12:45 عصر

کاروان امید

بدست مستند ساز شیعه ایرانی در دسته روح الله رفیعی، غزه، کاروان امید

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم مستند «کاروان امید» به نویسندگی و کارگردانی «روح‌اله رفیعی» و تصویربرداری «سعید فرجی» و «روح‌اله رفیعی» و به تهیه‌کنندگی «سیدسلیم غفوری» ساخته شد.
بنابر این گزارش، این مستند در پنج قسمت به حرکت نخستین کاروان آسیایی شکست حصر غزه که سال گذشته از دهلی‌نو عازم غزه شد، می‌پردازد.
پنج قسمت این مستند شامل دو قسمت در ایران به نام‌های «سرزمین آزادی»(حرکت از زاهدان تا قم) و «صدای فطرت»(حرکت از قم تا تبریز)، یک قسمت در ترکیه با عنوان «ستاره»، یک قسمت با عنوان «حنانه» از ورود کاروان به سوریه تا حضور در شهر لاذقیه است.
بنابر این گزارش قسمت آخر این مستند نیز با نام «سلام» از حضور کاروان در لاذقیه و کارشکنی‌های دولت مصر در ندادن ویزا به اعضای ایرانی کاروان و تظاهرات اعتراضی اعضای نخستین کاروان آسیایی شکست حصر غزه در شهر لاذقیه تا ورود اعضای کاروان به غزه را شامل می‌شود.
نخستین کاروان آسیایی شکست حصر غزه آذر ماه سال گذشته با حضور نزدیک به 200 نماینده از هند، پاکستان، ژاپن، مالزی، اندونزی، ایران،‌ بحرین، ترکیه، استرالیا، اردن، سوریه و آذربایجان با گذر از هند، پاکستان، ایران، ترکیه و سوریه، پس از سفری دریایی از بندر لاذقیه سوریه به سمت بندر العریش مصر، وارد غزه شد.
از مهمترین حوادث رخ داده در مسیر این کاروان، کارشکنی‌های دولت هند و رژیم مبارک و همچنین بازرسی کشتی «سلام» توسط کشتی‌های گشتی رژیم صهیونیستی را می‌توان ذکر کرد

لینک خبر