سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/1/13
7:58 عصر

روزسیزدهم

بدست مستند ساز شیعه ایرانی در دسته روح الله رفیعی، تولیدات ثائر، روز سیزده 13

سال 86 بود که به اتفاق دوست عزیزم محمد رضا اقدام به ساخت فیلم روز 13 کردیم . متن زیر بخش ابتدایی فیلم  به همراه لینک آن قسمت می باشد.


لینک دانلود قسمت ابتدایی روز سیزده

 

 در ماه دهم از هفتمین سال سلطنت خشایار شاه ، استر به همسری پاده شاه ایران در آمد و در کمال احترام و در کمال احترام به کاخ سلطنتی قدم نهاد.

پادهشاه استر را که بیش از همسران خود دوست می داشت جایگزین ملکه وشتس نمود. و بدین ترتیب بود که استر دختر جوان بهودی ، ملکه ایران زمین گردید و پادشاه تاج قدرت را بر سر او نهاد.

در پرتو همین اقتدار بود که یهودیان توانستند که از جایگاه حکومتی ویژه ای در حکومت ایران برخوردار شوند،تا جایی که مرخای سر پرست استر که او را از کوچکی بزرگ کرده بود و دانشمند و حکیمی منحصر به فرد بود با حکم شاهانه به مقام صدارت منصوب گردید.

مردخای که دیگر به برکت جایگاه والای استر از مقربین دربار شاه ایران گردیده بود موقعیت بدست آمده را مغتنم شمرد و با همراهی استر طرحی را برای اقتدار هر چه بیشتر یهود پی ریزی نمود.

پس در روز 23 ماه سوم یاماه (سیوان)،منشی های دربار فورا اخضار شدند.و فرمانی را که مردخای صادر کرد،نوشتند.مردخای فرمانی را که با نام خشایار شاه صادر کرده بود با انگشتر مخصوص پادشاه ایران زمین مهر نمود

تا بدین ترتیب پس از اعلام حکم شاهانه در پایتخت ایران،شوش،قاصدان آن را به تمامی ملک ایران زمین از هند گرفته تا حبشه برسانند.

پس قاصدان سوار بر اسبان تند رو،فرمان پادشاه را به سرعت به سرتاسر ایران زمین رساندند.فرمان پادشاه به هر شهر و استانی که می رسید،یهودیان آن غرق شادی می شدند و جشن می گرفتند.فرمانی که باعث شد تا مردمان غیر یهود از ترسشان بع دین یهود بگروند.

سرانجام روز سیزدهم ماه ادار فرا رسید.

رزوی سرنوشت ساز برای ایرانیان،روزی که قرار بود او امر و دستورلت مردخای،در قالب حکم پادشاه ایران زمین ، خشایار شاه اجرا گردد.

پس حاکمان و استانداران و مقامات مملکتی و درباریان که از ترس مردخای،جکم شاهانه را پزیرفته بودند،به یهودیان ساکن در سراسرفقط ایران که در شهر های خود اجتماع کرده بودند کمک کردند تا با کسانی که شاید روزی قصد آزارشان را داشته باشند،مقابله کنند.

به این ترتیب یهودیان به دشمنان خود حمله کردند،و آنها را از دم شمشیر گذرانده و کشتند.

و این گونه بود که اولین هولوکاست تاریخ به دست یهودیان شکل گرفت و در حافظ تاریخی بشر ثبت گردید.

در این هولوکاست که طی یک روز صورت گرفت پذیرفت،یهودیان موفق شدیند تا در سراسر ایران75000نفر از ایرانیان مخالف خود را بکشند و از شر آنها که ممکن بود روزی دامن گیرشان شود رهایی یابند.

این کار در روز 13 ماه ادار انجام گرفت و یهودیان روز بعد یعنی 14 ادار پیروزی خود را با شادی فراوان جشن گرفتند.

پس مردخای شرح تمام این وقایع را نوشت و برای سراسر مملکت پارس ، چه دور و چه نزدیک ،فرستاد و از آنها خواست تا همه ساله روزهای 14و15 ادار را به مناسبت نجات یهودیان از چنگ دشمنان جشن بگیرند و شادی نمایند.

به این ترتیبمراسم ایام (پوریم) به فرمان استر تایید شد و در کتای مقدس ثبت گردید.